Kjøp av sukker!

Her snakkes det øvrig om brygging.
Eventuelt øvrig utstyr, spørsmål om annet innen brygging osv.

Moderatorer: Høgetveit'n, textex, chr18, Jalle, Lensmann, Rogern5, Lalla

Re: Kjøp av sukker!

Innlegg mEntOr » Lør Des 26, 2009 8:08 pm

I butikken.

Er det noen som nå kan fortelle om melasse-satsene sine. Hadde vært interessant å høre hvordan det gikk.
mEntOr
Avhengig

Has thanked: 0 time
Have thanks: 0 time

Innlegg chr18 » Søn Des 27, 2009 12:41 am

mEntOr skrev:I butikken.

Er det noen som nå kan fortelle om melasse-satsene sine. Hadde vært interessant å høre hvordan det gikk.

prøvd å gå i buttikken å kjøpe 50kilo sukker? Det går ikke her i hvertfall, da hadde de nesten garantert tipse snuten.
men ellers kjøper jeg en 12kg pakke eller en sekk med 10kilo hver gang jeg er i sverige, men hørte noe om at det finnes en grosist inni oslo, som sleger storsekk(1000kg), må bare finne en bra måte å si man trenger det på, f.eks. ved å si man holder på med bier, det kan muligens gå da.

Ble foresten aldri til at jeg fikk prøpvd det der mellase greiene, pga. flytting, og tidsproblemer, men interesangt å høre hvordan det gikk med noe av de andre her inne som faktisk prøvde.
Kan dere være så snill å poste ferdig ovcersatte linker så sant det lar seg gjøre?
bruk google. http://www.google.no/language_tools?hl=no
chr18
Avhengig

Innlegg textex » Søn Des 27, 2009 2:55 am

I storbyer kan man vel egentlig bare kjøpe så mye man vil å betale i cash? Tviler på at politiet som henlegger det meste gidder å rykke ut pga melding om en som har kjøpt for mye sukker i en butikk :p
textex
Avhengig

Have thanks: 1 time

Innlegg mEntOr » Søn Des 27, 2009 4:13 pm

Hvis du ikke bor på en veldig avsidende plass, er det da ikke noe problem å stikke innom forskjellige rema og rimibutikker for å kjøpe sukker. Jeg bruker å kjøpe 30kg i slengen på en butikk. Hvis du kjøper 20 kg f.eks, er det da ingen som kan si at dette SKAL brukes til hb. Men ikke kjøp turbogjær og sukker i samme sleng da, da fatter en det seff.
mEntOr
Avhengig

Innlegg bygdetulling » Søn Des 27, 2009 11:02 pm

Jeg fikk litt stam smak på brennevinet når jeg brukte melasse sats. Men jeg brant med potstill. Jeg kjøpte en pall med melasse på felleskjøpet for noen år siden, ingen spørsmål idet hele tatt. 24 kanner på en pall. Har det i rundballer er min forklaring, som og er litt sant. Min oppskrift: 6 kg melasse 4 kg sukker en pakke sitronsyre og turbogjær. Billigste sukker nå er 126 på rema for 10kg og 129 på obs. Noen som vet om noe billigere?
Kald øl i en pilsnerbil, er livet!
bygdetulling
Brygger

Innlegg MRWELDER » Søn Feb 28, 2010 8:07 pm

köp av en utlänsk grossithandlare, ni bör nog ha utlänska grossiter som köper in saker och säljer
Vi har väldigt mycket utlänska grossiter i sverige
och dom skiter i om du köper 50 kg eller 100kg
MRWELDER
Avhengig

Innlegg mEntOr » Ons Mar 10, 2010 12:17 am

bygdetulling skrev:Jeg fikk litt stam smak på brennevinet når jeg brukte melasse sats. Men jeg brant med potstill. Jeg kjøpte en pall med melasse på felleskjøpet for noen år siden, ingen spørsmål idet hele tatt. 24 kanner på en pall. Har det i rundballer er min forklaring, som og er litt sant. Min oppskrift: 6 kg melasse 4 kg sukker en pakke sitronsyre og turbogjær. Billigste sukker nå er 126 på rema for 10kg og 129 på obs. Noen som vet om noe billigere?

Litt sent ute med å svare her men. Hvor mye melasse var det på hver av kannene, og hvor mye måtte du betale for dette?
mEntOr
Avhengig

Innlegg bygdetulling » Fre Apr 09, 2010 1:26 pm

EN melasse dunk på Felleskjøpet koster 188,75 inkl mva og er på 35kg. Ellers koster sukker 139 på obs og 133 på rema. Ingen som vet noe billigere? En for kjøpe på Svinesund til 8,75 pr kg. Tar med både turbogjær og ølsett når en er der på tur. :lol:
Kald øl i en pilsnerbil, er livet!
bygdetulling
Brygger

Forrige

Gå til Generelt snakk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest