Om en liten stund(les: når jeg får tatt meg tid til å bygge rommet der bryggingen skal skje), skal jeg teste ut spiralbrenneren for første gang:)
Planen er klar, spiralbrenneren blir laget av:
* 25 liter europris dunk med skrukork
* 1,2 kw varmeelement til oppvarming
* Dyppvarmer (hvor kan jeg bestille dette forutenom vinogbar? - modifisering til høyere IP grad er ingen problem!)
* 5 meter opp og 5 meter ned spiral(er ikke dette grei størrelse? 1,5 l colaflaske størrelse på spiralene laget rundt en stolpe?)
Dyppvarmer og vannkokerelementet blir plassert ved siden av hverandre, så langt ned på dunken som mulig.
Spiralen kommer opp så langt vekk fra skrukorken som mulig, festet i veggen så vi unngår uforutsette hendelser:)
Gjærningskar:
25 liter(?) gjæringskar fra europris med ferdig hull og nippel til gjærstopper
Kullfilter:
1,5m - 2m PE rør med trakt på toppen, bomullspad nederst og rett i glassbeholder
Rommet til bryggingen vil hovedsaklig bestå av:
Panelovn med så lav temperatur som mulig for å unngå unødvendige eksplosjoner(om dette er noe jeg burde ta veldig mye hensyn til?)
LED Belysning.
B-16A: dedikert spiralbrenner kurs.
B-16A: lys, div stikk og varme(blir mes sansynlig hentet fra soveromskursen da dette blir det nærmeste.)
Føler jeg har tatt med alt nå, men kan være jeg har glemt div ting:p
Hva synes folket om planene mine?
Hadde vært gøy å fått dette til!
Tiden mellom nå og dagen prosjektet blir satt i gang blir brukt på å lese side opp og side ned om den nye hobbyen min:-)
Oppsummering av spørsmål:
Hvor kan jeg bestille billigst mulig dyppvarmer(modifisering er nada problem!).
Panelovn på ett lite bryggerom, er dette eksplosjonsfarlig?