(Trykk på bildene for stor versjon)
Moderatorer: Høgetveit'n, textex, Jalle, Miraculix, Lensmann, chr18

Høgetveit'n skrev:Dette blir jo en VM verson av NTH kolonna. Perfekt for de som ikke er stødige på å lage "spiral reflux-kjøler"
Jeg har fått bekreftelse på at denne type refluxkjøler er tilfredsstillende. Han som testet mente at man kunne kjøre ganske hardt med en slik kjøler, med denne diameteren passer jo det bra. Opp mot 4Kw kanskje?

Høgetveit'n skrev:Eller en kombinert for de som ønsker det. Da har du to gode apparater i ett, med ganske like egenskaper, men LM kan med større suksess brukes til sprit der du ønsker å få med litt aroma.

balle_klorin skrev:1 meter reflux condenser ???
Kunne kanskje brukt en kortere variant og fylt denne med gryteskrubb ?

Høgetveit'n skrev:Dette blir jo en VM verson av NTH kolonna. Perfekt for de som ikke er stødige på å lage "spiral reflux-kjøler"
Jeg har fått bekreftelse på at denne type refluxkjøler er tilfredsstillende. Han som testet mente at man kunne kjøre ganske hardt med en slik kjøler, med denne diameteren passer jo det bra. Opp mot 4Kw kanskje?

boiler skrev:
ville dere anbefale en slik nth versjon av vm kolonna eller en "vanelig" med kobber spiral kjøler?
driver å skal lage en kolonne nå, lurer derfor på hva som er best. jeg vil ha mest mulig nøytral vare!
RS_jenssen skrev:balle_klorin skrev:1 meter reflux condenser ???
Den er 80cm, men den kan selvfølgelig kortes ned og fylles med skrubbere om man bare skal bruke 2Kw, men sånn som den er nå passer den perfekt til høy hastighet, også når man stripper satsen. og siden den står i vinkel og kolonna bare er en meter lang, så blir det ikke noen høyde problemer
skogfrisk skrev:RS_jenssen skrev:balle_klorin skrev:1 meter reflux condenser ???
Den er 80cm, men den kan selvfølgelig kortes ned og fylles med skrubbere om man bare skal bruke 2Kw, men sånn som den er nå passer den perfekt til høy hastighet, også når man stripper satsen. og siden den står i vinkel og kolonna bare er en meter lang, så blir det ikke noen høyde problemer
har et CM apparat (25L) med innebygd varmekolbe og 3 hakk regulator, som jeg har lyst å bygge om.
men hvor lang condenser måtte jeg hatt da? (i 2"). og skal den ha sentereringsringer?

skogfrisk skrev:Mhm.. Noen som har en vinkel på reflux kjøleren å anbefale ?![]()
Og skal gryteskrubbene være dyttet helt opp til sentererings ringen?
Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 2 gjester